Najczęściej zadawane pytania


Co wyróżnia Akademię Soward?

Soward zbudowany został na pięciu solidnych filarach, które stanowią fundament przyszłości Twojego Dziecka: 1. rozszerzony program nauczania języka angielskiego w oparciu o dwujęzyczność, 2. rozszerzony blok humanistyczny (język polski, zajęcia teatralne), 3. rozszerzony blok nauk ścisłych (matematyka, informatyka, szachy), 4. rozszerzony program sportowy - sport każdego dnia: aikido, tenis, piłka nożna, basen, zumba, lekcje wf., 5. rozszerzony program zajęć artystycznych (akademia muzyczna, akademia teatralna, akademia fotografii, akademia rysunku, akademia rzeźby i art.-deco) więcej o kulturze w Soward

O wyjątkowości szkoły stanowimy również my: Dorota i Cezary Wosińscy: Dwoje nauczycieli praktyków, nauczycieli akademickich, doświadczonych managerów edukacji i w końcu rodziców Julki, dla której stworzyliśmy Akademię Soward.

Więcej o nas:  Dorota - notka biograficzna; Facebook Cezary  - notka biograficzna; Facebook; Nasz blog o nauczaniu języka, szkole, dwujęzyczności http://dwujezyczny.soward.eu/

Dlaczego warto wybrać szkołę dwujęzyczną?

Dla Twojego dziecka znajomość języka angielskiego to konieczność. W Europie  język angielski nie jest już traktowany jako obcy, ale jako drugi, obok ojczystego język komunikacji w życiu codziennym, pracy, zabawie. Dlatego też tradycyjne szkoły, które nauczają języka pod egzaminy – jako nieskuteczne - tracą rację bytu. Świat już dawno docenił zalety dwujęzycznej edukacji szkolnej.

Poprzez nauczanie dwujęzyczne uczniowie zostają niejako „zanurzeni” w języku obcym. Cały pobyt w szkole staje się dla nich lekcją komunikacyjną. Ellen Białystok profesor neurobiologii z University of York w Toronto, która prowadzi badania nad wielojęzycznością od niemal 40 lat, twierdzi, że w przypadku małych dzieci nauka dwóch języków naraz jest równie łatwa, jak jednego. Dzieci, które od wczesnego dzieciństwa stykają się z różnymi językami nie traktują ich jako „obcych” lecz jako naturalny sposób komunikowania się. Dzięki temu, w późniejszym okresie, nie mają one barier w posługiwaniu się językiem obcym. Co więcej, zdaniem prof. Białystok, konieczność ciągłego wyboru pomiędzy dwoma systemami lingwistycznymi powoduje, iż osoby dwujęzyczne mają bardziej wyćwiczony płat czołowy mózgu i sprawniej niż inni radzą sobie w sytuacjach, kiedy muszą szybko wybierać pomiędzy sprzecznymi informacjami – reagują szybciej i precyzyjniej. Znajomość dwóch języków pomaga też w nauce kolejnego.

Tu znajdziesz więcej informacji na temat dwujęzycznego programu Akademii Soward

Czy będzie egzamin wstępny?

Nie. Rodzice proszeni są o spotkanie z psychologiem szkolnym, a przyszły uczeń spotka się w wychowawcą klasy. Egzaminy wstępne sprawdzające poziom języka angielskiego, polskiego i matematyki organizujemy tylko do klas wyższych - w przypadku wolnych miejsc.

*

Z jakich podręczników będą korzystać dzieci?

Wykaz podręczników znajduje się na stronie internetowej (http://www.akademiasoward.pl/informacje-dla-rodzicow)

*

Czy będą organizowane warsztaty dla rodziców?

Tak. Będziemy organizować spotkania i warsztaty dla rodziców. Informacje o tych wydarzeniach znajdują się tutaj: http://www.akademiasoward.pl/informacje-dla-rodzicow/ogloszenia

*

W jakich zajęciach pozalekcyjnych może uczestniczyć moje dziecko?

Zajęcia pozalekcyjne w naszej szkole można podzielić na trzy grupy: intelektualne, artystyczne, sportowe. To, jakie będą konkretnie będzie zależało od preferencji i zdolności naszych uczniów. Pełna lista zajęć dodatkowych znajduje się tutaj.

*

Ile minimalnie i maksymalnie może być dzieci w jednej klasie?

W jednej klasie może być do 18 uczniów

*

Czy zajęcia pozalekcyjne są dodatkowo płatne?

Tak, dodatkowe opłaty pobierane są za zajęcia, których nie organizuje bezpośrednio Soward. Są to: Sowardiańska Akademia Tenisa, Akademia Pływacka. Dodatkowo płatne są wycieczki oraz zielone szkoły.

*

Czy jest jakaś zniżka jeżeli zapisuję więcej dzieci?

Tak. 10% na drugie dziecko

*

Ile wynosi czesne?

Nie pobieramy wpisowego. Czesne wynosi 20 złotych dziennie, to jest 600 zł płatne przez 12 miesięcy.

*

Czy dzieci będą mogły zostawiać podręczniki w szkole?

W naszej szkole dzieci będą miały do dyspozycji szafki, w których będą mogły zostawiać podręczniki i przybory szkolne

*

Czy będzie w szkole logopeda i psycholog?

Logopeda i psycholog są zatrudnieni w szkole, prowadzą zajęcia dla dzieci i konsultacje dla rodziców

*

W jakiej formie będzie wyżywienie?

Szkoła zapewnia obiad dwudaniowy oraz herbatę lub wodę.

*

Czy będzie organizowany wyjazd na basen?

Tak. Wyjazdy na basen odbywa się w 15-osobowych grupach. Grupy dobieramy pod względem poziomu zawansowania. Każda grupa ma 2 instruktorów.

*

Jak zorganizowana jest Komunia Święta i w jakiej parafii?

Soward organizuje Komunię Świętą dla swoich uczniów, pod kierunkiem Pani Katechetki Katarzyny Wróż.

Miejsce Komunii: Parafia Narodzenia Pańskiego przy ulicy Orzechowskiego, Częstochowa.

Dzieci mogą przystąpić do Komunii w ww.parafii lub w swojej.

 *

Czy poszerzona edukacja dwujęzyczna dotyczy wszystkich poziomów edukacyjnych?

Tak, edukację dwujęzyczną rozpoczynamy już od klasy 0. Zajęcia z języka angielskiego są dostosowane do wieku, możliwości psycho-fizycznych i intelektualnych dziecka (angielski przez zabawę, np.  teatrzyk kukiełkowy w języku angielskim, etc.).

Nauka w tym wieku odbywa się głównie przez zabawę i naturalne przyswajanie. To bardziej podróż i zabawa w odkrywanie języka. Duża liczba powtórzeń sprawia, że dzieci szybciej i skuteczniej zapamiętują materiał jęzkowy.Poprzez nauczanie dwujęzyczne uczniowie zostają niejako „zanurzeni” w języku obcym. Cały pobyt w szkole staje się dla nich lekcją komunikacyjną. Ellen Białystok profesor neurobiologii z University of York w Toronto, która prowadzi badania nad wielojęzycznością od niemal 40 lat, twierdzi, że w przypadku małych dzieci nauka dwóch języków naraz jest równie łatwa, jak jednego. Dzieci, które od wczesnego dzieciństwa stykają się z różnymi językami nie traktują ich jako „obcych” lecz jako naturalny sposób komunikowania się. Dzięki temu, w późniejszym okresie, nie mają one barier w posługiwaniu się językiem obcym. Co więcej, zdaniem prof. Białystok, konieczność ciągłego wyboru pomiędzy dwoma systemami lingwistycznymi powoduje, iż osoby dwujęzyczne mają bardziej wyćwiczony płat czołowy mózgu i sprawniej niż inni radzą sobie w sytuacjach, kiedy muszą szybko wybierać pomiędzy sprzecznymi informacjami – reagują szybciej i precyzyjniej. Znajomość dwóch języków pomaga też w nauce kolejnego.

Liczba godzin kontaktu z językiem w klasie I - 10 w tygodniu. Nie jest to nudna praca z podręcznikami, kojarząca się z zakuwaniem słówek -  tylko frajda, zabawa, przygoda. Taki angielski „podświadomy”. Konstrukcja programu w Dwujęzycznej Akademii Soward bardziej przypomina naukę języka ojczystego - co dziecko czyni niejako przy okazji - niż naukę języka obcego poprzez siedzenie w ławce i przepisywanie z tablicy.