Polsko-Angielska Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa

Tu dzieci rosną!

Czytaj dalej...

Twój Soward

AKADEMIA SOWARD

Pierwsza w Częstochowie Polsko-Angielska
Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa

Droga Mamo,
Drogi Tato,
Witamy na stronie Polsko-Angielskiej Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej Akademia Soward. To dla nas zaszczyt gościć Ciebie tutaj.

Jako rodzice 8-mio letniej Julii wiemy, jak ważny jest wybór dobrej szkoły dla dziecka. Placówki o wysokim poziomie (kliknij i zobacz sukcesy Soward), która nauczy języka angielskiego i posiada bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych (zapoznaj się z pełną ofertą zajęć dodatkowych w Soward)Drugiego domu, do którego dzieci chętnie przychodzą i z którego nie chcą wyjść. Bezpiecznej przystani. Miejsca, gdzie nauczycielom chce się pracować i uśmiechać. Taka jest Dwujęzyczna Akademia Soward.

Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa Akademia Soward to efekt naszych 22 letnich zainteresowań i badań, jako nauczycieli akademickich w dziedzinie edukacji dwujęzycznej w zakresie języka angielskiego, edukacji wczesnoszkolnej i efektywnego rozwoju potencjału małego człowieka. To jedyne w swoim rodzaju podejście do odkrywania i wspierania talentów, które rozwija i wzmacnia najlepsze strony osobowości każdego dziecka. Wierzymy, że tak się kładzie fundament pod życiowy sukces i otwiera okno na świat nieograniczonych możliwości. To gwarancja łagodnego wejścia w świat wymagań edukacyjnych, ponieważ wiedza i umiejętności, które zdobywają dzieci w szkole podstawowej kładą podwaliny pod ich sukces w przyszłości. To zespół profesjonalnych nauczycieli, o najwyższych kwalifikacjach, zaangażowanych w realizację misji Soward (zobacz, kto będzie uczył Twoje Dziecko).

Dwujęzyczność w Akademii Soward to nastawienie na naukę angielskiego języka użytkowego w sposób naturalny, poprzez zabawy, gry i techniki odpowiednie do wieku dziecka. To język praktyczny, pozwalający uczniom od pierwszych chwil komunikować się z innym użytkownikiem. Program skonstruowany jest w taki sposób, że uczeń poznaje teoretyczne aspekty języka na lekcjach i ćwiczy umiejętności praktyczne na kółkach, warsztatach, zajęciach dodatkowych. Tak rozłożony program powoduje, że dziecko uczy się w sposób naturalny, poprzez zabawę i nie odczuwa znużenia, czy przemęczenia językiem. Szkoła tworzy warunki do naturalnego przyswajania języka – tak jak dzieje się to u dzieci w przypadku języka ojczystego. Nie ma potrzeby posyłania go na korepetycje, lekcje dodatkowe. To duża oszczędność czasu i pieniędzy (przeczytaj więcej na temat dwujęzyczności w Soward)

Nauczanie dwujęzyczne – CLIL — to nowoczesna i innowacyjna forma nauczania języka obcego, zdobywająca coraz większe uznanie wśród państw Unii Europejskiej. Nazwa CLIL (Content and Language Integrated Learning) wywodzi się z języka angielskiego i oznacza zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe. CLIL polega na nauczaniu poszczególnych przedmiotów zarówno w języku ojczystym jak i obcym i dążeniu do posługiwania się swobodnie w mowie i piśmie dwoma językami: językiem ojczystym i językiem obcym na takim samym poziomie.

Akademię Soward stworzyliśmy z myślą o Julii. To nasze dziecko. Dbamy o nią, czujemy odpowiedzialność za nią, jesteśmy z niej dumni. Chcemy, by świetnie znała  język angielski, była odważna i kreatywna, żyła w poczuciu szczęścia i własnej wartości, była świadoma indywidualnych talentów oraz sensu i celu w życiu. Teraz do Akademii Soward zapraszamy Wasze dziecko. Zrobimy wszystko, by rosło z nami.

Założyciele: mgr Dorota Wosińska, dr Cezary Wosiński

Doświadczenie i dokonania mgr Doroty Wosińskiej:

Jestem absolwentką filologii angielskiej Uniwersytetu Opolskiego. Moją pasją jest wczesnoszkolna edukacja językowa dzieci, szczególnie wykorzystanie inteligencji wielorakich.

Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa Akademia Soward to moje dziecko i spełnienie moich marzeń zawodowych. W tym miejscu zebrałam całe swoje ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe związane z nauczaniem dzieci języka angielskiego, kształceniem nauczycieli języka, tworzeniem programów do nauki, książek i podręczników. To doświadczenie to suma moich działań, na które składają się m.in. takie funkcje:

  • Ekspert Instytutu Badań Edukacyjnych w projekcie „Rozwijanie sprawności mówienia”,
  • Dyrektor Metodyczny Centrum Edukacji Lingwistycznej i Lingwistycznej Szkoły Podstawowej,
  • Od lat, jako autorka, współpracuję z NOWĄ ERĄ — wiodącym polskim wydawnictwem edukacyjnym. Jestem autorką:
    • programu nauczania języka angielskiego dla II etapu kształcenia w klasach 4 – 6 szkoły podstawowej Wydawnictwa Nowa Era
    • Przewodnika gramatycznego- Grammar Guide do klasy IV i V szkoły podstawowej Wydawnictwa Nowa Era
    • Diagnozy osiągnięć uczniów dla klasy IV szkoły podstawowej Wydawnictwa Nowa Era
  • Wykładowca na studiach podyplomowych TEFL National University of Ireland, Galway
  • Wykładowca metodyki nauczania języka angielskiego dzieci,
  • Twórca i kierownik projektu „WSL liderem w efektywnym kształceniu nauczycieli”. Jego celem było stworzenie modelowego programu kształcenia nauczycieli języka angielskiego dla dzieci i praktyk nauczycielskich. Owoce tej pracy wykorzystujemy w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej Akademia SOWARD.
  • Autorka 12 publikacji naukowych,

Mam męża i dwie córki – Magdę i Julkę. Uwielbiam rower a hobbistycznie zajmuje się aranżacją wnętrz. Marzę o domu na wzgórzu

Doświadczenie i dokonania dr. Cezarego Wosińskiego:

Doktor nauk humanistycznych, specjalność psychopedagogika twórczości, kształcenie twórczych postaw nauczycieli języka angielskiego dzieci.

Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa Akademia Soward to moje dziecko i spełnienie moich marzeń zawodowych. W tym miejscu zebrałam całe swoje ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe związane z zarządzaniem zespołami i usługami z zakresu szkoleń, oświaty i szkolnictwa wyższego w środowisku krajowym i międzynarodowym, które zdobywałem jako kierownik oddziału międzynarodowej firmy, a później prorektor i rektor jednej z uczelni w Częstochowie. Moim atutem jest bardzo dobre rozeznanie w zakresie europejskich programów edukacyjnych i badawczych nakierowanych na edukację,

Wierzę w rozwój. Możliwości oddziaływania człowieka na własny charakter, wolę, ideały są nieograniczone. Staram się nauczyć aikido, żeby to udowodnić. Uwielbiam wolny czas spędzać bawiąc się słowem. Kiedy wena pozwala tworzę rymowane opisy świata i ludzi. Marzę, aby stworzyć serię ilustrowanych wierszy dla dzieci.